Diskuse
Your post
Jméno
E-mail
Kontrolní pole
  You must read and type the 3 chars within 0..9 and A..F
Text vyobrazený na obrázku přepište do textového pole a potvrďte tlačítkem "Odeslat".
    
1 2 3 4 » »»
Záznamů: 1-20 z 239
26.06.2017 | Filip   E-mail
Ja doufam, ze tunel bude postaven a tim i veresen problem nedostatecne kapacity trate Pha-Beroun. Hloupe názory prevzate od prezidenta Zemana snad uz nikdo nebere vazne. Blbej bonmot je jedna věc, druha věc je, ze problem s nedostatečnou kapacitou nezmizel. Kolem Berounky to proste nejde. To vime.
28.03.2015 | BEL   E-mail
Věřme, že "Tunel do našich kapes", jak byl trefně pojmenován, nikdy nedojde k realizaci. Tedy, že nedojde k realizaci v této neekonomické varianty, jejíž přínos naprosto neodpovídá nákladům, které by si realizace vyžádala.
10.10.2014 | JGR   E-mail
Projekt se oprášil, otázka je zda v původní zamýšlené podobě. Začíná se od nuly, nové studie proveditelnosti
09.06.2014 | Franta   E-mail
Výstavba tunelu se nejspíš odsunula až za stavby vysokorychlostních tratí v ose Litoměřice-Praha-Brno-Vranovice. A v některých plánech se počítá s jinými variantami tratě do Plzně, vedených buď podél Berounky do Berouna kratšími tunely nebo do Hořovic.
02.04.2014 | Jan Novak   E-mail
Dobry den, jsou dostupne novejsi informace o projektu? Dekuji Novak
02.04.2014 | Jan Novak   E-mail
Dobry den, jsou dostupne novejsi informace o projektu? Dekuji Novak
02.04.2014 | Jan Novak   E-mail
Dobry den, jsou dostupne novejsi informace o projektu? Dekuji Novak
21.09.2012 | kutus   E-mail
Jistou naději dává tomuto mrtvému projektu "druhá strana" 170ky, z Plzně do Rokycan to bude kolem 4 mld., čekalo se 12. Pokud by se dala podobně stáhnout i tato obluda, možná se zase projekt dostane z roviny "odpískaný" do roviny "otevřený". Vtip je pořád v tom, že projekt ze stolu zmizel, problém ale nikoli.
21.09.2012 | kutus   E-mail
Jistou naději dává tomuto mrtvému projektu "druhá strana" 170ky, z Plzně do Rokycan to bude kolem 4 mld., čekalo se 12. Pokud by se dala podobně stáhnout i tato obluda, možná se zase projekt dostane z roviny "odpískaný" do roviny "otevřený". Vtip je pořád v tom, že projekt ze stolu zmizel, problém ale nikoli.
21.09.2012 | kutus   E-mail
omluvte duplicitu, to je ale hloupý prohlížeč...
29.03.2012 | -fn-   E-mail
Pavel: Rozhodně jsem nemyslel přestavbu 173, naopak si myslím, že stávající 171 a 173 by měly nadále sloužit obsluze území (173 lépe více než dnes), aniž by byly vpravovány do tunelů a tras vyhýbajících se zástavbě, jako se nedávno objevil nápad zatunelovat 171 mezi Černošicemi a Karlštejnem (blbější nápad z hlediska zastávkových vlaků jsem neviděl, leda by byly doplněny zastávky v tunelu s výlezy na povrch, které by ale obsluhovaly jiné obce než dnes a neobešlo by se to bez navážky autobusem). Dálkovou dopravu odpovídající dálnici či letadlu je třeba směrovat vesměs na nové trasy, pokud staré nemohou dosáhnout potřebných parametrů, tyto trasy by pak měly být zaústěny do uzlů ve větších sídlech s vazbou na tato sídla a místní vlaky (ne jako například ve Španělsku, kde postavili stanice několik kilometrů od sídel a/nebo zkrátili místní trať na předměstí). Vždy je třeba myslet hlavně na to, jak bude dílo sloužit uživatelům.
28.01.2012 | Jan Hašek   E-mail
Modernizace trati 171 nemá řešení. Ve stávající stopě se zvýší rychlost tak o 10 km/h, protože převýšení koleje v oblouku, který je ve stanici, nebo zastávce je omezen a nemůže být uplatněna nejvyšší rychlost. Modernizace trati ve stávající stopě, ať už jí hrdě nazveme třeba optimalizace, není nic jiného než lepší údržba či pouhá rekonstrukce, která měla být dávno hotova někdy před 15 lety. Takovým stylem je železniční spojení Praha-Plzeň-Mnichov předem určeno jen pro železniční fanoušky a příznivce romantické železnice, protože s rychlostí 85-110 km/h opravdu díru do světa neuděláme. Trať 173 ? Vždyť v Praze i v Berouně je klesání/stoupání asi 100 výškových metrů na cca 4 km trati !
13.09.2011 | Pavel   E-mail
-fn- :Otázkou je, není-li pak reálně levnější (a hlavně jistější) průměrná údržba dvou samostatných tras mezi uzly, s výhodou v případě mimořádností.

S tímto postojem naprosto souhlasím, případná elektrifikace a zdvojkolejnění 173 by mohla být výhodná alternativa k tunelové variantě. Navíc by byla i levnější a to i  přesto že by se ani 173 nevyhnula tunelové  části zhruba od Řeporyjí po Zlíchov.
07.09.2011 | -fn-   E-mail
bugear: Ono se to vyjezdí, akorát má problém nákladní doprava (a ta by měla být v cílovém stavu teoreticky rozvíjena), možná tomu pomůže lepší zabezpečení. Nicméně je podle mě lepší mít jistou rezervu, stejně jako nevozit zastávkové vlaky dlouhými tunely bez zastávek či neprojíždět příliš rychlými vlaky těsně kolem nástupišť. Pravda, u nás nehrozí jiný rozchod či napájení, takže by za určitých podmínek souběh všech kategorií vlaků možný byl. Nesmí se ale najít někdo, kdo zase začne hledat, proč to či ono omezit. A musí být kvalitní údržba, aby se to při sebemenším problému nesesypalo, jako se sype právě 171. Otázkou je, není-li pak reálně levnější (a hlavně jistější) průměrná údržba dvou samostatných tras mezi uzly, s výhodou v případě mimořádností.
07.09.2011 | -fn-   E-mail
Vlastně v případě toho napájení si nejsem jist. Bude na celé VRT 25kV střídavých, nebo tam taky plánují 3kV stejnosměrné? A další možný problém - zbytečné snížení rychlosti dálkových vlaků na stávající trati přes Chuchli, kde se asi nebude moci jezdit tak rychle jako v tunelu, přestože vzhledem ke směrovým poměrům je tam ještě rezerva. Zaplácání volné krajiny v údolí Berounky jinak celkem zbytečným rovnáním (úspora 1 minuta?) je pak problém vedlejší.
01.09.2011 | bugear   E-mail
@-fn-: Když se na stávající 171 vyjezdí čtvrthodina a dva rychlíky, tak bych u Plzně problém neviděl. V Praze si něco rozumného vyřve ROPID, nebo to dopadne přibližně takto: http://blog.idnes.cz/blog/1191/91780/clanok_foto_923.jpg
24.06.2011 | -fn-   E-mail

Pokud skutečně existuje verze VRT využívající stávající dvě koleje od Smíchova k Radotínu, velmi bych se obával "španělského" modelu. Podle něj by osobní vlaky končily v Černošicích s přestupem na MHD, aby neblokovaly kapacitu dálkovým vlakům. Alternativně by vlaků jezdilo tak málo, aby se vešly, přičemž nedostatek kapacity by se "řešil" výrazným zdražením jízdného. Ostatně podobný nesmysl souběhu VRT a staré tratě v exponovaném příměstském  úseku se chystá mezi Ejpovicemi a Plzní, takže čekejme ukončení vlaků od Berouna v Ejpovicích u prodloužené MHD a zapomeňme na přímou linku Plzeň - Radnice. Případně se připravme na to, že pojede málo drahých vlaků. Hlavně doufám, že ve Španělsku nenalezneme ještě vzor pro další zřizování stranic a zastávek uprostřed polí...

05.06.2011 | Qěcy   E-mail
Jaké jsou verze druhé etapy modernizace trati Praha – Beroun? Vím, že existuje plán na VRT Smíchov - Radotín - Beroun, přičemž mezi Smíchovem a Radotínem vede po stávající trati 171. Za Radotínem se má trať narovnat a MÚ oddělit příměstnská trať do Černošic a Berouna a VRT, která zajede u Černošic do Tunelu, kterým má vést někam ke Karlíku. Dál už nevím.
20.04.2011 | HIP   E-mail
Do aktualit bylo doplněno jediné stanovisko investora stavby, které se mi podařilo získat.
16.01.2011 | Zapa   E-mail
JIRMO: Je pravdou, že současný projekt je už asi mrtvý (na několik desítek let?), nicméně si myslím, že tyto stránky klidně můžou fungovat dále, aby se vidělo, co se kdysi plánovalo. Diskutovat zde opravdu nemusíte, k tomu Vás žádný manažer ani politik nenutí.
1 2 3 4 » »»
Záznamů: 1-20 z 239