Diskuse
Your post
Jméno
E-mail
Kontrolní pole
  You must read and type the 3 chars within 0..9 and A..F
Text vyobrazený na obrázku přepište do textového pole a potvrďte tlačítkem "Odeslat".
    
Záznamů: 101-120 z 240
01.11.2009 | ale   E-mail
Pro Sopko: nebo treba taky tady: http://zpravy.idnes.cz/stavba-tunelu-do-berouna-je-ohrozena-podle-eu-je-predrazena-po6-/domaci.asp?c=A091031_205546_domaci_abr A ta diskuse pod tim je opravdu vyzivna. Tak sebe sami zmrskat snad umi jen Cesi... Ale ten povzdech patri nekam jinam.
29.10.2009 | Sopko   E-mail
ach jo :-(

http://domaci.ihned.cz/c1-38856430-projekt-obriho-tunelu-praha-beroun-je-v-ohrozeni-stoji-prilis-mnoho

Projekt obřího tunelu Praha - Beroun je v ohrožení. Stojí příliš mnoho

Nový koridor má vyjít na 33 miliard korun. Rekonstrukce současné trati přes Karlštejn by vyšla na třetinu.

reklama

Obří projekt nejdelšího železničního tunelu ve střední Evropě, který má spojit Prahu s Berounem, má namále. Trať se má přitom stát součástí vysokorychlostního železničního koridoru z Prahy do Norimberka.

Stavba, jež má přijít nejméně na 33 miliard korun, má totiž v současné podobě jen malou šanci získat peníze z evropských fondů. Je příliš drahá. Žádost do Bruselu s konkrétním projektem přitom musí odejít počátkem příštího roku. K modernizaci trati se navíc Česko zavázalo v mezinárodních smlouvách.

„Jsme mimo rentabilitu“

„Současnými parametry se dostáváme mimo uvažovanou rentabilitu, abychom mohli mít šanci v Bruselu tuto stavbu prosadit,“ připustil ředitel Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Jan Komárek. Podle něj se nyní znovu otevírají práce na přípravné dokumentaci s cílem „zreálnět finanční vstupy“.

„Současný projekt je finančně nad náklady předpokládané Studie proveditelnosti. Očekáváme, že si investor SŽDC nyní objedná studii, kde bude hledat jiné varianty, než předpokládalo původní zadání,“ připouští projektant Miroslav Krsek, jehož tým ze společnosti SUDOP Praha trasu navrhl.

Dvacet let příprav

Nová trať se chystá od počátku devadesátých let. Nynější trasa kolem Berounky přes Černošice a Karlštejn totiž již nevyhovuje jak kapacitou, tak svým profilem, který neumožňuje vyšší rychlost.

Projektanti navrhli na přelomu tisíciletí devět variant, v drtivé většině pod zemí. Z nich se nakonec vybrala verze tunelu dlouhého 25 kilometrů, který by začal v Praze pod Barrandovem a končil těsně před Berounem.

Projekt podle SŽDC ohrožuje poradenská kancelář Evropské investiční banky (JASPERS), která poskytuje ke Studii proveditelnosti svá doporučení. „Neustále se ptají, proč jsme navrhli tuhle variantu a ne třeba růžovou či zelenou,“ říká mluvčí správy Pavel Halla.

Podle něj však už dřívější diskuse ukázaly, že současný návrh je jediná možná - i vzhledem k tomu, že se musí obcházet například chráněná krasová oblast Český kras či že okolí Prahy je natolik zastavěno, že je jakákoliv povrchová trasa skoro nemožná.
21.10.2009 | Petr Sedivy   E-mail
Rád bych v budoucnu stavěl na parcele 354/1 v katastru obce Mezouň. Můžete mi, prosím, sdělit budoucí vztah tohoto pozemku a tunelu? Jaký bude přenos hluku půdou do staveb nad tunelem? Lokalizace mě zajímá právě s ohledem na vrty tepelného čerpadla, studnu a podobně. Může dojít k přenosu otřesů nejen během stavby, ale i při provozu vlaků při vysokých rychlostech? Je možno někde získat mapku s přesným průběhem tunelu pod oblastí Mezouně?
16.10.2009 | HIP   E-mail
Rubanina z ražby tunelu
Kam bude odvážena a ukládána vytěžená rubanina záleží na zhotoviteli stavby, který na realizaci vyhraje veřejnou soutěž. Projektová dokumentace pouze dává nějaké možnosti. Jednou z nich je i právě odvoz vytěžené rubaniny po vlečce Lomy Mořina do lomu Holý Vrch, kde dnes končí těžba vápence. Počet vlaků závisí na počtu nasazených razících strojů, což opět závisí na zhotoviteli stavby.
07.10.2009 | Martin Subrt   E-mail

Dobry den, chtel jsem se zeptat jestli vytezena hornina bude smerovana po zeleznici smer Rudna, nebo naopak jak jsem se nekde docetl ze bude smerovana smerem Morina kde ji bude zavezen jeden z jiz vytezenych lomu. Dle mych informaci se bude odvazet smerem na Rudnou pouze hornina z pruzkumne stoly. Dale jsem se chtel zeptat jestli nevite o kolik radove vlaku se denne jedna.

Dekuji

Martin Subrt

21.09.2009 | HIP   E-mail
ZZ v tunelu
Pane Zárubo, nemyslím si, že je nejlepší nápad se na těchto stránkách pouštět do diskuse, jestli intenzity dopravy za třeba 20 let budou vyšší nebo nižší než ty stanovené zadavatelem = SŽDC. Nicméně se chceme připravit i na to, že by byly opravdu rapidně vyšší, v tomto případě se počítá v jakési možné druhé etapě s uvedením ZZ do normální podoby klasického AB (ale to už tady bude stejně doufám ETCS), s doplněním tunelů o proudové ventilátory (nebude pak omezen počet vlaků z hlediska případného šíření kouře) a s doplněním elektrického dělení trakčního vedení po 5 km.
18.09.2009 | Tomáš Záruba   E-mail
HIP - TZZ: No to (jste) se vytáhli... Vrazit tam nějaké odsávací potrubí by nešlo? Jestlipak už někdo počítal, jak se to projeví v možnosti dodržet požadované mezidobí 2 minuty? :-D Protože v zásadě platí, že jakmile tato hodnota přesáhne 4 minuty, nemá cenu tunel stavět, protože stejně neumožní "sám sebe" využít. Hodnota větší než 2 minuty znamená, že budou vyvolané investice v navazujících směrech, které nepojedou z Prahy jako první a do Prahy jako poslední (a i to je jen nouzové řešení nechutně dlouhých přestupů v Praze).
Pokud to tedy někteří jedinci (nemyslím Vás) jsou schopni duševně pobrat.
16.09.2009 | Andrea Tkadlecová   E-mail
Podchod na Zavadilku
to by se mi moc libilo! Zatim jsem slysela o peronech a podchodech jen ve Zdicich a Horovicich- v Horovicich se ma sna dprotahnout az na Sklenarku.
Myslim si, ze i podchod na Zavadilku by mel smysl, zvlast kdyz se da predpokladat velky narust lidi cestujici vlakem!
15.09.2009 | HIP   E-mail
Podchod na Zavadilku
O ničem takovém se v přípravné dokumentaci neuvažovalo.
15.09.2009 | Jan Šírek   E-mail
O prodloužení podchodu až na Zavadilku se píše v cyklistickém generelu města Beroun v souvislosti s výstavbou 4. nástupiště, kam se přesune doprava do Prahy přes Řevnice, víc o tom nevím. Nicméně tento nápad se mi líbí, když by se podchod bude prodlužovat kvůli zmiňovanému 4, nástupišti, tak proč to neprotáhnout ještě o pár metrů dál a přiblížit vlakovou dopravu i obyvatelům Zavadilky.
11.09.2009 | Tomáš Tlach   E-mail
Dobry den,
mel bych dotaz ohledne rekonstrukce berounskeho nadrazi. Nekde jsem cetl, ze se uvazuje o prodlouzeni nadrazniho podchodu i na druhou stranu kolejiste, tzn. na zavadilskou stranu, co je na tom pravdy?
Nam obyvatelum Zavadilky, ale i obyvatelum Jarova a Tetina by to dost zkratilo cestu na vlak.
Pripadne jestli je nekde na netu petice za prodlouzeni zminovaneho podchodu, rad bych pridal svuj podpis.
Vite o tom nekdo neco?
Predem dekuji za pripadne info,
 Tomas Tlach
10.09.2009 | Sopko   E-mail
Ke stavbě tunelu nebude potřeba souhlas majitele pozemku
10. 9. 2009 13:45
Autor/ři: ČTK, lr

Sněmovna schválila jednodušší povolování stavby tunelů a metra. Pod zemí se bude moci pracovat i bez souhlasu majitele pozemku "nahoře".

Stavitelé podzemních staveb, například železničních a silničních tunelů nebo metra, nebudou muset získávat souhlas majitelů pozemků na povrchu nad budovanou stavbou. Umožnit to má novela stavebního zákona, kterou ve čtvrtek ve zrychleném režimu schválila sněmovna.

Nyní ji dostane k posouzení Senát. Podmínkou je, aby šlo o tzv. veřejně prospěšné stavby podle stavebního zákona, tedy infrastrukturní stavby.

Vláda poukazuje na to, že třeba v případě plánů na výstavbu železničního tunelu z Prahy do Berouna by investor musel získat souhlas od čtyř tisíc vlastníků pozemků na povrchu.

Jako další příklad uvádí vláda asi čtyřkilometrový železniční tunel mezi Rokycany a Plzní. V tamním případě by byl stavebník nucen zřídit věcné břemeno k pozemkům na povrchu nad tunelem u 132 pozemků, které patří celkem 178 vlastníkům.

Téměř polovina vlastníků přitom na výzvy vůbec nereaguje. Vláda se proto obává, že v případě zpoždění výstavby by stát přišel o peníze z evropských fondů, které se na financování spolupodílejí.
Dva takřka stejné zákony

Obdobné ustanovení, jaké je v novém stavebním zákoně, schválila sněmovna již ve středu v novele zákona o vlastnictví bytů. Ten se týkala především převodu družstevních bytů do osobního vlastnictví. Podle něj nemusí stavebník prokazovat, že mu patří pozemky na povrchu pod tunelem, pokud technicky nesouvisí s budovanou podzemní stavbou.

Pokud oba zákony podepíše prezident, platily by tak v krátké době dvě rozdílné úpravy. Poslanec Jaroslav Krupka proto po poradě s ministerstvem dopravy navrhl změnit účinnost u novely stavebního zákona na 2. ledna 2010. "Středeční" zákon nabývá účinnosti o den dříve a platil by tak pouze tento jeden den.

"Prvního ledna je státní svátek, čili je předpoklad, že úřady nebudou fungovat," řekl Krupka ČTK. "Od 2. ledna, čili v první pracovní den, by měl být účinný tento návrh zákona," řekl k novele schválené ve čtvrtek.
05.09.2009 | JM   E-mail
Pro informaci: V pondělí 14. 9. 2009 proběhne v černošickém Club Kinu od 18.00 prezentace "Záměr optimalizace trati Praha--Řevnice v úsku Černošice" (odkaz).
03.09.2009 | HIP   E-mail
Ještě AB v tunelu
Oddíly v tunelu budou standardní délky. Trochu netradiční řešení spočívá v tom, že na vrcholu tunelu pod ventilační odsávací šachtou bude zřízena dopravna bez výhybek. Řešení ZZ bude pak buď tradiční, kdy dopravní zamestnanec bude dávat v Tachlovicích volno až po tom, co předchozí vlak opustí tunel. A nebo se upraví SW a bude se to dít automaticky, což mi přijde vhodnější.
01.09.2009 | qěcy   E-mail
Admine, zadejte do diskuse čas vložení příspěvku, jinak se  příspěvky ze stejného dne řadí podle abecedy.
01.09.2009 | qěcy   E-mail
HIP: To znamená co? Extrémně dlouhé oddíly autobloku (oddílová návěstidla pouze pod šachtami)? Jsem výpravčím, tudíž mně to nemusíte vysvětlovat polopatě.
01.09.2009 | HIP   E-mail
AB v tunelu

Úprava musí zabezpečit, aby v případě požáru nezasáhl kouř i následný vlak, který zastaví za vlakem hořícím. Tedy například že vlak jedoucí do Berouna bude moci projet pod ventilační šachtou Tachlovice (která odsává případný kouř) až vlak předchozí opustí tunel.
28.08.2009 | qěcy   E-mail
Co se přesně mín automatickým blokem s potřebnými softwarovými úpravami pro zajištění bezpečnosti cestujících během mimořádných událostí? Autoblok s absolutní návěstí stůj a přivolávačkami pro případ porucha AB? Nebo něco jiného?
15.08.2009 | Zapa   E-mail
Robert Šalda: Jak se mám smířit s něčím, co je ve stavu, který do roku 2020 nemůže vydržet. To ať se do toho hrábne raději teď, než já nevím kolik let čekat. Samozřejmě, že to na určitou dobu odradí plno lidí od cestování vlakem (podobně se začínají projevovat výluky mezi Prahou/Berounem a Plzní), ale oni se zase vrátí, když budou vědět, proč se to dělalo. Já jsem rozhodně pro tunel, ale termíny se začínají pomalu odsouvat, takže bych se nerad dožil toho, že až za nějakých 35 let půjdu do důchodu, tak že bude 171 vypadat pořád stejně, protože se zkrátka čeká na tunel. Nechci zázraky, chci jen aby byla trať uvedena do normového stavu a lehce se modernizovala a zkapacitnila, viz . třeba ta uváděná odbočka Mokropsy.
14.08.2009 | qěcy   E-mail
RŠ:
Jenže trať 171 je úplně zdevastovaná. Nejhorší ze všech dvojkolejek kolem Prahy a je za tratí 011 druhá nejzatíženější (myslím dynamicky, ne jen na počet vlaků). 171 nemůže vydržet bez dennodenních průserů až do roku 2020. Každý den je porucha HPB v některém úseku. Každý týden nejméně jedna vada kolejnic. Podmáčení, zasypané příkopy, voda pod přejezdy (Černošice). Každý rok se dělá spousta výluk, ale to je pouze k odstranění havarijního stavu. Výjimkou jsou jen výluky kvůli zvýšení únosnosti propustků, které by měly být až na 30 t na nápravu, čili při modernizaci trati se na ně už nebude šahat. Jinak řečeno, tahle trať kvůli své zátěži musí být lépe udržována. Při současné údržbě bude průserů víc a víc. Vyměnit kolejnice za nové je otázkou týdne, když se to bude dělat inteligentně, tak při nočních výlukách je to otázka měsíců, ale udělat se to musí.
Vložení trvalé odbočky (nafurt) Mokropsy je otázkou čtyř nočních výluk. Její zapojení do ZZ a náhrada HPB Dobři - Radotín je otázkou měsíce dvou, ale nemusejí se při tom dělat žádné kolejové výluky. Místo toho SŽDC prosírá prachy z EU na nesmyslné elektrifikace třeba do Železné Rudy (kde naopak uspoří na počtu kolejí, sníží kapacitu trati a ta nebude moct být využita pro odklony nákladů při modernizaci trati 180)!!! Jakej idiot v těch fondech přiklepl peníze na dráty do Rudy???
Záznamů: 101-120 z 240