Diskuse
Your post
Jméno
E-mail
Kontrolní pole
  You must read and type the 3 chars within 0..9 and A..F
Text vyobrazený na obrázku přepište do textového pole a potvrďte tlačítkem "Odeslat".
    
Záznamů: 161-180 z 240
12.02.2009 | P_V   E-mail
JH v prosinci tajemně nadhodil, ale už nedovysvětlil, cože se změnilo ve stavebním zákoně v neprospěch tunelu. Vysvětlení přinesl Benešovský deník:
Zatímco předchozí norma určovala podmínky pro výkup nebo věcná břemena pozemků jen bezprostředně dotčených stavbou, což se týká portálů i dočasných zařízení staveniště, teď musí investor jednat s desítkami majitelů, byť se jedná o pár metrů čtverečních louky nebo zahrádky u chaty, pod níž hluboko v zemi v budoucnosti pojedou vlaky. „Z novely při schvalování v parlamentu vypadlo slovo "dotčených", takže musíme jednat skutečně se všemi, byť se jich rekonstrukce železniční tratě nijak nedotkne a neomezí jejich vlastnická práva. V případě stavby Benešov - Votice se jedná o řádově několik desítek vlastníků, ale například u uvažovaného podzemního spojení mezi Prahou a Berounem už o desetitisíce,“ vysvětlil Pavel Halla ze Správy železniční dopravní cesty (SŽDC).
01.02.2009 | HIP   E-mail
Mezouň

V podstatě žádným. Na rozdíl od tunelu Blanka, který je ražen ve velmi malé hloubce pod povrchem a je ražen klasickou technologií, tunel Barrandov je v prostoru obce Mezouň cca 110 metrů pod povrchem a bude ražen pomocí tunelovacího stroje, tj. bez použití trhvin. Z tohoto důvodu nebude zástavba nad tunelem ovlivněna otřesy, stanovuje se pouze zóna ovlivnění, kde se ale vzhledem ke geologickým poměrům, hloubce tunelu a použití tunelovacího stroje předpokládají na povrchu poklesy na hranici měřitelnosti. I přesto dojde před začátkem ražby k pasportizaci všech objektů, a to z důvodu podrobného popisu stavu objektů před stavbou a případného transparentního řešení případných škod na objektech způsobených ražbou, které by samozřejmě byly řešeny na vrub stavby. Co se týká pramenů vody - již dva roky probíhá kontinuální hydromonitoring, který bude probíhat stále až do úplného dokončení stavby. Tak bude jasně prokázán případný vliv tunelu na vodní zdroje. Tunel je navržena jako plně těsněný, tzn. že pokud při ražbě dojde k poklesům hladiny spodní vody, předpokládá se jeho dočasnost (těsněné ostění tunelu je realizováno tunelovacím strojem kontinuálně ihned během ražby) a návrat na původní úroveň. U vrtů pro telená čerpadla závisí celá věc na přesné poloze objektu a na požadované hloubce vrtu, obecně se dá říct, že jejich zřízení bude možné, pokud nedojde k přímé kolizi z tunelem (ten je cca 110 metrů pod povrchem a tvoří ho dvě tunelové trouby průměru cca 9 metrů vzdálené od sebe 30 metrů.
30.01.2009 | Petr Novy   E-mail

Dobry den,

bydlim ve vesnici Mezoun a tunel Praha-Beroun by mel vest primo pod nama, chtel jsem se zeptat jakym zpusobem tato stavba ovlivni zivot na povrchu. Hrozi napriklad ztrata pramenu vody? Co treba tepelne vrty? Bude dochazet k nejakym otresum na povrchu v prubehu stavby a v dobe normalniho provozu? Muzete me rict jak hluboko tunel v teto oblasti povede? Slysel jsem , ze stavby pod tunelem Blanka poklesnou az o 2 cm, hrozi to i zde?

Dekuji

Petr Novy

29.01.2009 | HIP   E-mail
Šetření

Co se týká výhledové odbočky Beroun a její stavební připravenosti, vše závisí na rozhodnutí o pokračování / nepokračování VRT v úseku Beroun - Plzeň. Pro vyřazení odbočky ze stavby by musely být pádné důvody, např. že trasa VRT je z Berouna technicky a územně velmi obtížná. Pravděpodobně bude zpracováván podrobnější technický průkaz pokračování VRT. Nicméně současné stanovisko Ministerstva dopravy je jasné - provést stavební přípravenost na pokračování VRT směr Plzeň.
29.01.2009 | HIP   E-mail
Kudy tunel povede?

Trasa tunelu je patrná z menu "Informace o stavbě", obrázek lze kliknutím zvětšit. Dále je trasa zakreslena v územním plánu VUC Pražského regionu.
29.01.2009 | HIP   E-mail
Termín realizace

Máte pravdu, stavba je proti předpokladům ve skluzu. Stav je stále stejný - viz "Harmonogram přípravy" a "Aktuality". Skluz vznikl nutností změn řady územních plánů. Financování stavby se nyní řeší.
29.01.2009 | Petr Novy   E-mail

Dobry den, bydlim ve vesnici Mezoun a tunel Praha-Beroun by mel vest primo pod nama, chtel jsem se zeptat jakym zpusobem tato stavba ovlivni zivot na povrchu. Hrozi napriklad ztrata pramenu vody? Co treba tepelne vrty? Bude dochazet k nejakym otresum na povrchu v prubehu stavby a v dobe normalniho provozu? Muzete me rict jak hluboko tunel v teto oblasti povede? Slysel jsem , ze stavby pod tunelem Blanka poklesnou az o 2 cm, hrozi to i zde?

Dekuji

Petr Novy

29.01.2009 | Petr Novy   E-mail

Dobry den, bydlim ve vesnici Mezoun a tunel Praha-Beroun by mel vest primo pod nama, chtel jsem se zeptat jakym zpusobem tato stavba ovlivni zivot na povrchu. Hrozi napriklad ztrata pramenu vody? Co treba tepelne vrty? Bude dochazet k nejakym otresum na povrchu v prubehu stavby a v dobe normalniho provozu? Muzete me rict jak hluboko tunel v teto oblasti povede? Slysel jsem , ze stavby pod tunelem Blanka poklesnou az o 2 cm, hrozi to i zde?

Dekuji

Petr Novy

28.01.2009 | JGR   E-mail

Zdá se, že akce poněkud časově sklouzne, uvážíme li, že termín realizace je 3.2010 t.j. za 13 měsíců. Jak to vypadá s projektovou přípravou a financováním akce vzhledem k kdnešní krizi???

 

28.01.2009 | Martin Zeman   E-mail

Dobry den, nevite nekdo kde najdu mapu kde bych presne videl kudy zmineny tunel povede?

Diky

Martin

28.01.2009 | Martin Zeman   E-mail

Dobry den, nevite nekdo kde najdu mapu kde bych presne videl kudy zmineny tunel povede?

Diky

Martin

28.01.2009 | m@rtin   E-mail
Zaslechl jsem, že se na projektu uvažuje o prvním šetření - údajně se nebude stavět příprava na vyústění VRT u Berouna a rozplet v tunelu. Může to někdo potvrdit nebo vyvrátit?
28.01.2009 | m@rtin   E-mail
Zaslechl jsem, že se na projektu uvažuje o prvním šetření - údajně se nebude stavět příprava na vyústění VRT u Berouna a rozplet v tunelu. Může to někdo potvrdit nebo vyvrátit?
25.01.2009 | qěcy   E-mail
pro J. Marka:

To znalci znají, u AB je to možné taky a jednoduššeji, na AB se to děje často. Mně osobně tedy přijde nedostatečné mít v tunelu POUZE dva oddíly (s odbočkou tři). A aby se nesmělo AH projet, je lepší z něj udělat odjezdové/cestové/vjezdové návěstidlo. Případně lze použít místní nařízení - zákaz projíždění tohoto hradla. Tím se však riskuje, že to nějaký fíra zapomene. Vůbec je podivné, proč dodnes nedošlo ke změně legislativy tak, aby AHradel mohlo být za sebou více. Požadavek na kontrolu volnosti a přivolávačku je těžce irelevantní, protože dneska se to zhusta ochcává fiktivními odbočkami a cesťáky, kterých je několik za sebou.
17.01.2009 | J. Marek   E-mail
Re: Zabezpečovací zařízení v tunelu (23.10.2008 | HIP)

HIP: "[...] je nutné zajistit, aby následný vlak mohl Tachlovicemi projet až předchozí vlak opustí tunel.
Aby toto mohlo být 100% zaručeno, je zatím počítáno v Tachlovicích s automatickým hradlem, které bude muset být doplněno přenosem kódu na lokomotivu.
"

Tady bych jen připomenul, že podle současné legislativy má sice oddílové návěstidlo AH absolutní význam návěsti "stůj", ale je možno jej za určitých podmínek projet, tj. mohla by nastat situace, kdy by se v jednom prostorovém oddíle za tímto návěstidlem nacházelo více vlaků (viz čl. 302 předpisu SŽDC/ČD D2).
15.01.2009 | HIP   E-mail
Investiční záměr

Investiční záměr předkládá SŽDC a schvaluje ho Ministerstvo dopravy. Praha - Beroun je ale dost specifická věc, takže to musí projít ještě přes schválení vládou.
07.12.2008 | qěcy   E-mail
2 Pavel Halla: To budeme neskonale rádi. Pokud chcete znát moje jméno, klidně vám to sdělím, ale pouze e-mailem. Slibuju, že sem už budu psát pouze funkční e-mail na sebe.

2 JH: Můžete napsat, o co kráčí? Proč tunelům odzvonilo? Co budou dělat chudáci tunelářské firmy?

2 HIP: Investiční záměr bude schvalovat kdo? Vláda?
03.12.2008 | HIP   E-mail
Financování

V současné době se zpracovává investiční záměr, který je nutný pro schválení stavby. Pak může být stavba zahrnuta do plánů financování včetně specifikace zdrojů. Doposud se v plánech počítalo se zdroji SFDI, ale to bylo ještě jen na jednu tunelovou rouru.
03.12.2008 | JGR   E-mail
Takže zbývají fondy EU, pokud ovšem nás z ní z dobrých důvodů nevyrazej
03.12.2008 | JH   E-mail
V současnosati to bohužel vypadá spíše tak, že po novele Stavebního zákona je tunelům v ČR odzvoněno. Bohužel. Pevně věřím, že se vše ještě podaří nějakou vyhláškou napravit. Pokud ne, je to i s tímto krásným a praktickým projektem dost na hraně.  JH. 
Záznamů: 161-180 z 240