Diskuse
Your post
Jméno
E-mail
Kontrolní pole
  You must read and type the 3 chars within 0..9 and A..F
Text vyobrazený na obrázku přepište do textového pole a potvrďte tlačítkem "Odeslat".
    
Záznamů: 21-40 z 239
15.01.2011 | JIRMO   E-mail
Zase nás necháváte bavit se o ničem,vždyť je dávno tato stavba odpískána!!Mělo se stavět hlavně z peněz evropské unie !!!!!Když na to nedali ani pěťák ta se to nekoná.Proč to někdo kompetentní konečně zde na oficiálních stránkách SŽDC nepřizná.To se nestydíte vytahovat se - prezentovat něco co nikdy nebude.To je typická vlastnost našich manažerú a politiků!Styďte se .A ještě drze necháte lidi diskutovat o ničem.Asi vám jde o to aby to vypadalo jak máte hodně navštěvované stránky,co?
jirmo
15.01.2011 | JIRMO   E-mail
Zase nás necháváte bavit se o ničem,vždyť je dávno tato stavba odpískána!!Mělo se stavět hlavně z peněz evropské unie !!!!!Když na to nedali ani pěťák ta se to nekoná.Proč to někdo kompetentní konečně zde na oficiálních stránkách SŽDC nepřizná.To se nestydíte vytahovat se - prezentovat něco co nikdy nebude.To je typická vlastnost našich manažerú a politiků!Styďte se .A ještě drze necháte lidi diskutovat o ničem.Asi vám jde o to aby to vypadalo jak máte hodně navštěvované stránky,co?
jirmo
08.01.2011 | petr   E-mail
Norsko má plyn a naftu, proč mají Emiráty MS ve fotbale?
05.01.2011 | tarten   E-mail
Jendelin: Na té své VRT počítejte ještě s přejížděním na konvenční tratě, a přidejte rameno Brno - Ostravsko - Katowice - Warszawa. Průmyslová aglomerace Katowice má 2,7 mil. obyvatel.

Arnošt: Podobný tunel Španělé už postavili.
05.01.2011 | tarten   E-mail
Arnošt: (oprava) Podobně dlouhý tunel Španělé už postavili.
16.12.2010 | Arnošt   E-mail
Až budume bohatí jako Švýcaři, pak si budeme moci dovolit 30-ti km tunely. Logika by v tom případě velela přímý tunel most Inteligence - Beroun.  Jenže se jedná krasový útvar. Stavba by byla mimořádně obtížná, ekologická ryzika též vysoká.  Investice ve stovkách miliard by měla být podložená studií ekomomické návratnosti, nikoliv jen přáními železničních fandů.
08.12.2010 | -fn-   E-mail

Jendelin: Vaše představa zcela zapadá do současného trendu postupného útlumu železniční dopravy. Vzal jste v potaz i přeshraniční vazby v letecké a silniční dopravě, které by měly být v zájmu šetrnosti vůči životnímu prostředí (a koneckonců i našim peněženkám, ač se to na první pohled nezdá) převedeny na koleje? Zrušením současné 173 a její náhradou jakýmsi "koridorem", který by na moha místech znamenal oddálení od zástavby, byste odňal vlakům možnost místní obsluhy území. Není pochyb, že doprava do Berouna a Plzně sama o sobě přímo nevyžaduje VRT (na druhé straně silniční doprava má v tomto směru rychlostní komunikaci), a už vůbec ne ve formě jednoho dlouhého tunelu, nicméně v tomto směru probíhá doprava i mezi jinými městy, často z hlediska naší země jistě i tranzitní, v celkovém součtu nikoli malá, takže její svedení na koleje by pro nás mělo mít smysl.

Petr: Tunely by možná umožnily zvýšení rychlosti, nezkrátí však závlek od přímého směru a navíc si nejsem jist, jak stabilní jsou ony skály, a zda by všude bylo jak pohodlně vyvést trať do příslušných stanic. A pokud byste chtěl zvýšit kapacitu a oddělit VRV od místní dopravy, stejně byste potřeboval více než dvě stávající koleje (a to i jako rezervu pro potřebné zvášení kapacity, důvody vizte výše), takže by bylo výhodnější onu zatunelovanou trasu vést rovnou příměji (podobně, jako je navrženo, jen možná s více povrchovými úseky). Navíc každá protihluková stěna je bariérou přinejmenším optickou (překonání tratě má být umožněno podchody či přechody se signalizací), a pokud je ze skla, měl byste je natřít vrstvou odrážející lidmi neviditelnou část světla tak, aby nebyla pastí pro ptáky a také zajistit nezničení sprejery, jinak se použití materiálu míjí účinkem. Pokud jde o nutnost stejně udržovat starou trať, pak toto je sice výhoda trasování podél řeky, zároveň však - jak jsem už napsal - příliš nepřibude kapacity.

29.11.2010 | Petr   E-mail

Není to trochu zase stavební lobby....v úseku Beroun - Karlštejn se dá trať schovat do tunelu ( jsou tam skály, žádné domy ) mluvíme o tunelech v délce cca 1-2 km....to samé Karlštejn - Zadní Třebaň - taky tunel ve skále 1-2 km... z Řevnic už je trať poměrně rovná a nikde přece není dáno, že musí protihlukové bariery rušit krajinu...provozní rychlost dle mého klidně stačí 120 - 160 km podle oblouku...jsme v česku...pochybuju, že by se vlak na krátkém useku Beroun Praha vůbec rozjel nad 200 Km a zkuste si spočítat rozdíl v dojezdu na 30 km rychlostí 120 Km/hod vs 20 km rychlostí 200 km /hod ... je to 15 min vs 6 min... za 10 miliard navíc přinejmenším, protože trať Řevnice - Praha se stejně musí udržovat....

02.11.2010 | Jendelin   E-mail

Domnívám se, že vzhledem ke tvaru a rozloze naší republiky, terénu a přeshraničním vazbám, je výhledově jediná životaschopná a rentabilní VRT: Dresden - Ústí - Praha - Brno - Wien/Bratislava. V ostaních vztazích si, dle mého názoru, budme muset vystačit s "koridorovými" tratěmi do 160 km/h (výjimečně za příznivých podmínek 200). Proto mezi Prahou a Berounem nemá cenu pohrávat si se zárodkem VRT.

Na druhou stranu souhlasím, že optimalizace trati 171 podle Berounky nedává dostatečný výsledek.

Já to tedy vidím na novostavbu konvenční trati do 160 km/h v trase Beroun - Loděnice - Nučice - Zbuzany - Smíchov s několika kratšími tunely. S využitím části pozemků trati 173, napojením vleček a spojky 122 od Hostivic na novostavbu a opuštěním zbytků stávající trati 173.

02.11.2010 | Jendelin   E-mail

Domnívám se, že vzhledem ke tvaru a rozloze naší republiky, terénu a přeshraničním vazbám, je výhledově jediná životaschopná a rentabilní VRT: Dresden - Ústí - Praha - Brno - Wien/Bratislava. V ostaních vztazích si, dle mého názoru, budme muset vystačit s "koridorovými" tratěmi do 160 km/h (výjimečně za příznivých podmínek 200). Proto mezi Prahou a Berounem nemá cenu pohrávat si se zárodkem VRT.

Na druhou stranu souhlasím, že optimalizace trati 171 podle Berounky nedává dostatečný výsledek.

Já to tedy vidím na novostavbu konvenční trati do 160 km/h v trase Beroun - Loděnice - Nučice - Zbuzany - Smíchov s několika kratšími tunely. S využitím části pozemků trati 173, napojením vleček a spojky 122 od Hostivic na novostavbu a opuštěním zbytků stávající trati 173.

14.10.2010 | Jan Hašek   E-mail

Stavba tunelu je sice megalomanská na české poměry, ale problém je ten, že optimalizace trati v původní stopě přinese úspory cestovní doby tak sotva 5 minut...

Rověž zvýšení kapacity tratě novým ZabZař zvýší propustnost jen částečně. Vlaky osobní dopravy jezdí v intervalech 15 minut ve špičkách, dále rychlíky směr Příbram a Plzeň, pokud by se ještě chtěly přidat nové spoje EC směr Německo,  nevím, kam se pak vejdou nákladní vlaky.

Bárta sice říká, že chce přesunout nákladní dopravu na koleje, ovšem jedním dechem dodává, že stavbu tunelu nepovolí.

Jak tedy zvýšit kapacitu tratě a zkrátit cestovní dobu ?

Optimalizace je opravdu jen nouzové řešení, které v případě zpoždění jednoho ze spojů, zbortí se celý systém.

 

 

11.10.2010 | Lukas Cerny   E-mail

Dobry den, tak jestli jsem dobre pochopil, tak je cela akce odpiskana a bude se delat optimalizace stavajici trati Praha - Beroun. Nebo se pletu? Dekuji

Cerny

29.08.2010 | Zapa   E-mail

joki: Plány jsem neviděl (ono se spíš o tom jenom mluví), ale už slyším lidi řvát,  že by je to obtěžovalo...Takhle jediný kdo se ozýval byli obyvatelé domů u vyústění tunelu v Berouně.

28.08.2010 | joki   E-mail
Tak teďkom bude opravdový utrum i útlum... Jestli se něco bude vůbec stavět. Napadlo mne nebo jsem snad již někde četl o variantě kolem dálnice snad přes Rudnou. Tunel cca 8-10 km ze Smíchova na Rudnou a pak kolem dálnice. Vím že tam moc prostoru není a směrové a sklonové podmínky taky nic moc ale pro os. dopravu větší sklon pro nová vozidla či jednotky není velký problém. Viz nové VRT úseky v Německu. Délka by taky nebyla otolik větší místo 25km asi 28-30 oproti současným 39km.
03.08.2010 | Zapa   E-mail
Já myslím, že teď bude na nějakou dobu s podobnými stavbami útrum, nebo se páni betonbaroni trochu uskromní a zjistí se, že to lze postavit třeba za 2/3 cenu.
03.08.2010 | Qěcy   E-mail
Utrum bude, to je jasné, ale někdo měl už před pár měsíci rozhodnout, jaká varianta je postavitelná s podporou z fondů EU. To je to, co mne zajímá.
02.08.2010 | Qěcy   E-mail
Kdy padne rozhodnutí jaká varianta bude postavena? Nebo se radši nebude rozhodovat vůbec, když je ta kríííze?
30.07.2010 | Fox Mulder   E-mail
Já teda nevim, ale mě přijde ta maximální rychlost 160 km/h pro tzv. "vysokorychlostní trať" příliš málo. 160 je u vlaků jako nějaká vysoká rychlost, jo? Já myslel, že 160 jezděj normální vlaky, za vysokorychlostní považuju vlak alespoň nad 250 km/h. Připomínám, že se vyvíjejí vlaky i pro rychlosti 500 km/h a světový rekord je tuším 575 km/h (TGV, Francie). Neřikám, že tu musíme mít ten poslední světový vývoj, ale plánovat výhledově na 300 km/h bychom mohli, ne?
31.05.2010 | HIP   E-mail
Informace
Doposud žádné rozhodnutí o výběru sledované varianty nepadlo a do doby rozhodnutí nyní investor akce nechce poskytovat žádné informace, tzn. ani mapky variant, ani termíny. Je to rozhodnutí investora.
31.05.2010 | Adamsky   E-mail
Diky za informaci.Je mozne rict,v jakem terminu by melo byt zavazne rozhodnuto?
Záznamů: 21-40 z 239