Diskuse
Your post
Jméno
E-mail
Kontrolní pole
  You must read and type the 3 chars within 0..9 and A..F
Text vyobrazený na obrázku přepište do textového pole a potvrďte tlačítkem "Odeslat".
    
Záznamů: 201-220 z 240
03.10.2008 | Qěcy   E-mail
Jo aha, ony se mi příspěvky řadí podle abecedy, co to je podivný systém?
03.10.2008 | joxe   E-mail
Hmm, vrt, vrt. Kdypak se asi u nás bude prohánět něco takového?
http://www.youtube.com/watch?v=Ck8Aa1eOxTo&feature=related
02.10.2008 | joxe   E-mail
Ahoj, musím vám moc pochválit to videjko. Je tam právě to, co jsem chtěl vědět. Má i možná nezamýšlený komický prvek, jak se daná oblast úplně začmárá miliónem projektů. :-) A už se těším, až se tím tunelem projedu 270-kou. ;-)
30.09.2008 | Zapa   E-mail
Jak moc se "předpřipraví" odbočka, resp. pokračování možné VRT na konci tunelu, ve směru do Plzně?
26.09.2008 | Kalanis   E-mail
HIP: Pokud vím, tak základy mostu Inteligence jsou tak "kvalitní", že při dostavbě druhé koleje by tehdy museli celý most snést a postavit znovu. Pokud mé zdroje nelhaly, tak se jim most při zkušebních jízdách tak rozklepal, že provoz na dvou kolejích nepřipadal v úvahu (stále je tam štěrk zpod vytrhané/nedostavěné koleje). I na tý zbylý se nejezdí nijak rychle. Dneska bych asi navrhl základy zpevnit mikropiloty (jestli se už někdo neobtěžoval) a obetonovat dnešní pilíře daleko lépe založenými "botami" + pevná horizontální fixace "bot" a k nim patřících pilířů (aby to nemělo hejbavou). Pak druhé koleji na mostě nic nevadí. Rozplet na Chuchelském břehu ale bude stejně požadovat snést poslední dvě tři pole a postavit je s ohledem na vjezdy do tunelů (plus ustřelit kus přístavby sousedního domu).
Qěcy: Čtyřznaký AB vadí RS. 40 a výstraha RS je provedena stejně jako výstraha, zkrácená zábrzdná vzdálenost  AB. Ale tohle bych řešil spíš na K-r.
19.09.2008 | Qěcy   E-mail
Sopko:
Protože na C-čku je rovnoběžný grafikon, který je zatím mezi smíchovem a hlavákem taky, ale po vzniku dalších zastávek nebude.
Protože na Vyšehradě je úrovňové odbočení trati
Protože na té trati přes Vyšehrad je zábrzdná vzdálenost 7OO a 1OOO metrů (!!! kterej debil to vymyslel!)
Protože na metru je 4znaký autoblok, na železnicise už stavět 4znaký autoblok nesmí (!!! kterej debil to vymyslel!)
17.09.2008 | Sopko   E-mail
kapacita úseku ze Smíchova na hlavní je skutečně nedostatečná .. z laickeho pohledu tomu uplne nerozumim. 2-kolejna trat je i metro a na cecku se jezdi po 90 vterinach, tedy 40 vlaku za hodinu coz jezdit nebude
15.09.2008 | HIP   E-mail
Profil tunelu 2

Profil tunelů byl zatím vybrán úsporný švýcarský. Je pravda, že u něj může být potíž s ekonomikou provozu vlivem většího odporu vzduchu při vysokých rychlostech. Vše ale záleží na koncepci VRT v ČR, resp. na podobě VRT mezi Prahou a Plzní. Pokud by padlo rozhodnutí na plnohodnotnou VRT v celé délce, měla by v tunelu Barrandov smysl rychlost i 300 km/h. Pravděpodobnější je podle mého názoru kombinace VRT úseků a modernizovaného koridoru, kdy by z Berouna jel vlak po modernizované stávající trati. Pak tento vlak určitě nepojede tunelem 300 km/h, ale  maximálně 200 - 250 km/h. Aerodynamika tunelu byla posouzena výpočty ve Švýcarsku, z nichž vyšla jako maximální "ekonomická" rychlost 270 km/h.

Most Inteligence

Založení mostu je základy na skalní podloží. Založení je poměrně masivní z toho důvodu, aby most odolal zničení jednoho oblouku, tzn. že vodorovné síly z oblouků se musí celé přenést do základů, aby vedlejší oblouky zůstaly nedotčeny.
Chuchelský tunel opravdu nemá potřebný profil pro dvě koleje z hlediska současných norem. Tunel nebyl řešen, neboť není součástí stavby. Navržené řešení pouze nebude bránit případnému zdvojkolejnění v chuchelském tunelu. Doplnění druhé koleje bych ale úplně nezavrhoval, jsou řešení, která by mohla zdvojkolejnění umožnit, např. použití úsporného trakčního vedení, pevná jízní dráha, "Y" pražce, "prohloubení" tunelu apod. Vše by se ale muselo podrobně prověřit.

Kapacita trati


Úsek ze Smíchova na Hlavní nádraží není předmětem stavby. Nicméně - kapacita úseku ze Smíchova na hlavní je skutečně nedostatečná a pro vyhovující stav by bylo třeba doplnit třetí kolej v úseku mezi Smíchovem a Vyšehradem. Problém je ale v památkové ochraně, kdy není možné postavit nový tříkolejný most přes Vltavu.
15.09.2008 | Radek   E-mail
Nevim jestli uz tu padla tahle prednaska z lonska: http://vrt.fd.cvut.cz/data/dokumenty/pha_beroun-prednaska.pdf 
15.09.2008 | Radek   E-mail
Nevim jestli uz tu padla tahle prednaska z lonska: http://vrt.fd.cvut.cz/data/dokumenty/pha_beroun-prednaska.pdf 
04.09.2008 | HIP   E-mail
Hlavní nádraží

Na zatížení tratí je třeba se dívat i z hlediska dnešního stavu. Dnes je vedena nákladní doprava na Vršovice a osobní na Smíchov (případně dále na hlavní nádraží). Tento stav zůstane v principu zachován. Úsek Smíchov (včetně stanice) - hlavní nádraží projde v rámci jiné stavby rekonstrukcí. Nárůst osobní dopravy se předpokládá v budoucnu hlavně v příměstské dopravě, pro kterou bude k dispozici o dálkovou dopravu odlehčená stávající trať na Řevnice. Počítá se s vedením některých linek příměstské dopravy rovněž na Krč (kam povede modernizovaná a zdvojkolejněná trať).

Profil tunelu

Profily tunelu byly vybrány zhruba dva základní profily. Pro část pražskou raženou NRTM je to klasický elispovitý tvar. Pro část střední a berounskou je to tvar kruhový, co je dáno ražením pomocí tunelovacích strojů (TBM).
04.09.2008 | P_V   E-mail
Když přišla řeč na modernizovanou a zdvojkolejněnou trať přes most Inteligence... Traduje se mýtus, že chuchelský tunel nemá dostatečný profil pro dvoukolejnou elektrifikovanou trať, nebo že most je na návodní straně špatně založen, což brání zdvojkolejnění. Co je na tom pravdy?
04.09.2008 | Qěcy   E-mail
Profil VRTunelu: jasně chápu, ale už byl vybrán rozměr profilu? Psalo se, že zatím nejsou pro VRTunely normy, tak se přebere něco ze zahraničí. Uváděny byly 2 možnosti: klasický německý profil (myslím, že průměr byl deset metrů) a úsporný švýcarský o průměru cca 8 metrů. Úsporný profil je sice levnější, ale prodraží podle mého názoru provoz zvýšením odporu vzduchu.

Co se týče kapacity trati, tak úsek Smíchov - Hlaváč nezvládne dva patnáctiminutové takty osobáků plus tři hodinové takty R+Sp+EC. A už vůbec ne v případě, že si vlaky budou někde na zhlaví křížit cestu. Tak se ptám, jak se kapacita tohoto úseku zvýší? Nebo se bude čekat na novou podzemní trať Masarykovo n. - Smíchov?
03.09.2008 | Qěcy   E-mail
Je nějaká provázanost na Hlavní nádraží? Respektive jak se všechny ty vlaky ze tří tratí narvou na trať Smíchov - Hlavní?
Jaký profil tunelu byl vybrán jako nejvodnější?
02.09.2008 | Qěcy   E-mail
Je nějaká provázanost na Hlavní nádraží? Respektive jak se všechny ty vlaky ze tří tratí narvou na trať Smíchov - Hlavní?
Jaký profil tunelu byl vybrán jako nejvodnější?
01.09.2008 | HIP   E-mail
Fáze přípravy

Viz odkaz "Harmonogram přípravy" a odkaz "Aktuality".
30.08.2008 | Martin   E-mail
2admin: V jaké fázi je nyní příprava stavby?...děkuji
27.08.2008 | Honza   E-mail

Mně to píše, že server s videem není k dispozici, nemáto to někdo na netu jako soubor?

27.08.2008 | P_V   E-mail
Honza: http://www.praha-beroun.cz/_file_store/application/200208173240.wmv
16.08.2008 | Zapa   E-mail

JanK: Upřímně, není lepší "svoz" z letiště na jedno centrální nádraží (spojení Masarykova a Hl.n. pohyblivými chodníky toto umožní), s možností zvolit si pak trasu všemi směry a třeba i VRT? Podle mě nemusí mít letiště nutně napojení na VRT.

A pro správce webu. Nešlo by něco udělat s řazením příspěvků? Nebo to dělá jen mě, že se příspěvky řadí podle dnů od spoda, zatímco jednotlivé příspěvky pro daný den od shora?

Záznamů: 201-220 z 240