Diskuse
Your post
Jméno
E-mail
Kontrolní pole
  You must read and type the 3 chars within 0..9 and A..F
Text vyobrazený na obrázku přepište do textového pole a potvrďte tlačítkem "Odeslat".
    
Záznamů: 61-80 z 239
13.04.2010 | Kateřina Šrámková   E-mail
Nesouhlasím s tím, aby mi pod barákem jezdil vlak. Můžu s tím něco dělat? Mám šanci to ovlivnit?
12.04.2010 | Sopko   E-mail
http://ekonomika.ihned.cz/c1-42458950-stat-hleda-cestu-jak-zachranit-obri-projekt-tunelu-pro-vlaky-do-berouna
30.03.2010 | martin   E-mail

a povrchova varianta ktera by vyustila v Nucicich, je nulova, minimalni, nebo maximalni?

Muzete me rict jakou sanci ma tato varianta na zvoleni?

Diky Martin

29.03.2010 | HIP   E-mail
Varianty
Varianty tras byly prozkoumány, vyhodnoceny a porovnány, týkalo se to však jen nové tratě z Prahy do Berouna. Výsledná varianta pro Praha - Beroun ale vyjde (pro někoho možná nelogicky) ze Studie proveditelnosti pro celý úsek Praha - Plzeň, pro kterou byla Techniocká studie variant Praha - Beroun vstupním podkladem. Ve studii proveditelnosti bude celé rameno podrobeno mimo jiné finanční, ekonomické, rizikové a citlivostní analýze. Více se zde zkoumají dopravně technologické záležitosti, analýza trhu a přepravní proudy. A hlavně - zde již vystupují krom variant optimálních i tzv. varianty nulové (neděláme nic), minimální (optimalizace pouze stávající tratě podél Berounky) a maximální (nová VRT z Prahy až do Plzně).
Studie proveditelnosti by měla být hotova do prázdnin.
29.03.2010 | Martin   E-mail

a povrchova varianta ktera by vyustila v Nucicich, je nulova, minimalni, nebo maximalni?

Muzete me rict jakou sanci ma tato varianta na zvoleni?

Diky Martin

29.03.2010 | Martin   E-mail

a povrchova varianta ktera by vyustila v Nucicich, je nulova, minimalni, nebo maximalni?

Muzete me rict jakou sanci ma tato varianta na zvoleni?

Diky Martin

29.03.2010 | HIP   E-mail
Nučice
Varianty procházející prostorem Nučic (jsou celkem 4) jsou součástí dvou optimálních variant a varianty maximální. Šance jsou podobné.
26.03.2010 | martin   E-mail

Dobry den, chtel jsem se zeptat jestli existuji nove informace kde vlastne VRT vlastne povede. Dle informaci co mam je povrchova trasa nerealizovatelna z duvodu prudkeho stoupani - nevhodne pro nakladni dopravu. Udajne melo tento tyden dojit k setkani s EK ve Vidni. Doslo k nejake dohode ze strany EU?                                               Dekuji za info M.L

26.03.2010 | Qěcy   E-mail
Konec března se blíží. Jakpak dopadl přezkum tras VRT Praha - Beroun (ta technická studie, jejíž závěry měly být známy v první polovině března)?
23.03.2010 | tommasel   E-mail
Rail-2005:
Myslím, že rychlost nějakých 320-350 km/h je jistě fajn i pro střední úsek trati pro přesun o 200 km, když jde o dosažení systémové hodiny jízdy. Když je potřeba po cestě vyrovnat "pomalejší" části jako výjezd z Prahy nebo překonání Vysočiny. Co máte s tím přesunem na vzdálenost 500 až 1000 km? I ten nejrychlejší šinkansen Nozomi (300 km/h) má na trase 500 km dvě mezistanice. Základ české VRT bude jistě Praha -(hodina)- Brno -(hodina)- Ostrava. Zahraniční napojení (Dresden, Wien, doufejme Regensburg - Mnichov, Bratislava, Katowice) považuju spíš za bonus.
23.03.2010 | tommasel   E-mail
K té po Evropě rozrůstající se síti VRT: vidám, že mapka ve wikipedii byla aktualizována - http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/9f/High_Speed_Railroad_Map_Europe_2009.gif
12.03.2010 | Rail-2005   E-mail

Rychost 350 km/h rozhodně není blbost v případě přesunu na vzdálenost 500 až 1000 km a to i za cenu vyšších nákledů. Tyto náklady ovšem nemusí být zase tak vysoké, pokud se použijí kvalitnější vozidla a ne současná generace TGV-Réseau, TGV-Duplex, případně ICE 3. Všechna tato vozidla jsou dělána aby efektivně jezdila rychlostí 300 km/h. To, že Velaro E a Velaro CN je schopné jet i těch 350 km/h je sice hezké, ale je to na limitu jejich technických možností. Nová generace, k níž patří AGV od Alstomu, případně nové čínské projekty, je od počátku konstuována na komerční rychlost 360 km/h, čemuž je nekompromisně podřízena jak aerodynamika, tak materiálová koncepce, rovněž i trakční vybavení. Tyto nové vlaky by mohly z fleku jezdit i 450 km/h, ale opět by to bylo za cenu neekonomického provozu na kraji provozní obálky.  

Jedině traťovou rychlostí 350 km/h se dá ujet 1000 km za 3 hodiny s dostatečnou časovou rezervou pro případné mimořádnosti. V Evropě je již dnes několik non-stop spojů (jež jsou přímou konkurencí letecké dopravě), pro které to má opodstatnění: Paris - Marseille, Madrid - Barcelona. S rozrůstající sítí VRT po Evropě to bude mít čím dál větší opodstatnění. Samozřejmě v kontextu střední Evropy a hustoty osídlení je z provozního hlediska rychlost 300 km/h postačující, ale musíme se na vše dívat globálně. Budu-li velký vizionář, prostě i u nás budou jednou VRT spoje non-stop třeba Praha - Berlin a Praha - München a mezi nimi třeba o 30 až 45 minut pomalejší VRT spoje, které vymetou v mezitaktu i díry jako Ústí nad Labem, Dresden nebo Plzeň a Regensburg. VRT je obrovská investice do budoucnosti, která generuje rozvoj turismu a obchodu a jednoznačně pozitivně působí na zaměstnanost v regionu, který obsluhuje. Každý spoj si najde svoji klientelu. Regionální cestující, kteří dnes využívají mezi regionálními sídly IAD si vyberou ty "zastávkové". Cestující z velkých měst, kteří dnes mezi nimi volí leteckou dopravu, si zvolí ty non-stop spoje.

08.03.2010 | Tereza Hlaváčová   E-mail

Dobrý den,

chtěla jsem se zeptat, zda v této diskuzi nebo na stránkách zveřejníte výdledky studie, která hodnotí nové varianty? Je vůbec ve hře varianta, že by stavba tunelu nebyla a proběhla by rekonstrukce stávající trati podél Berounky? Je v tézo fázi případně možné nebo realné mluvit o nějakém termínu, kdy by skutečně mohla začít stavba tunelu Barrandov? Jedná se o velkou stavbu, jakým způsobem může probíhat územní řízení - jednotně na krajských úřadech nebo v každé obci zvlášť? Jsem z Berouna a dojíždím do Prahy, chtěla jsem zjistit o stavbě něco konkrétnějšího, ale na městském úřadě o projektu mluví jako o hudbě daleké budoucnosti. Děkuji za odpověď.

08.03.2010 | HIP   E-mail
Tereza Hlaváčová
Jak a co bude zveřejněno ze studie jiných varinat  (Technická studie) záleží na zadavateli = Správě železniční dopravní cesty. V současné době jsou dokončeny technické podklady studie a probíhá hodnocení a porovnávání variant multikriteriální analýzou. Výsledkem bude doporučení 1 až 3 variant zadavateli, který rozhodně o výběru výsledné varianty. Následně bude muset být vypracována přípravná dokumentace, dokumentace EIA, upraveny všechny dotčené územní plány, následuje poměrně náročný průzkum pro stavbu (tunely) a vlastní projekt stavby. Takže termín se nyní dá jen těžko odhadovat.
Co se týká rekonstrukce tratě podél Berounky - tato varianta nebyla součástí Technické studie, protože ta řešila pouze varianty nové tratě z Prahy do Berouna. Nicméně po Technické studii následuje Studie proveditelnosti, kde je porovnávána mimo jiné i varianta tzv. minimální, což v úseku Praha - Beroun představuje rekonstrukci tratě podél Berounky.
27.02.2010 | Yaqub   E-mail
Ty obavy, že bude brzo 300 km/h na kolejích moc nízká rychlost, jsou zbytečné. Pokud si propočítáte rozdíl jízdních odporů a časový zisk mezi rychlostmi 300 km/h a 350 km/h, dojdete k závěru, že je to (alespoň v případě železnice) nesmyslné zvyšování nákladů. To je také důvod, proč se i s vlaky pro rychlost 330 km/h jezdí v Evropě "jen" 300. Čínská předváděčka vlaku pro 350 km/h je pouze drahá propagandistická hra. Ekonomika jde v takovém případě obvykle stranou.
13.02.2010 | HIP   E-mail
Beroun - Plzeň 160 km/h 2
Bus sice jede hodinu, ale na kraj Prahy do Zličína, na Florenc se to pohybuje 1:30 až 1:50. Autem budete rychlejší, to je pravda, ale pokud budete dodržovat předpisy, tak to do centra Prahy uděláte cca za 1:15 bez jakékoliv zácpy v Praze, což je vzácnost, pokud nepojedete v noci.
Jinak za předpokladu železničního tunelu u Ejpovic se bude jízdní doba pohybovat od 45 minut (Pendolino) do 50 minut (350t IC, EC s 380). Takže jste téměř na poloviční době ve srovnání s busem a reálným autem.
12.02.2010 | tommasel   E-mail
Beroun - Plzeň 160 km/h
Obávám se, že hodina Praha - Plzeň bude konkurenceschopná tak leda autobusům. Ty to také stihnou nádraží-nádraží za hodinu. Na konkurenceschopnost s autem, které jezdí za víceméně stejný čas od domu k domu by se muselo ještě dost zrychlit.
Chtěl bych si ověřit, je to zrychlení na 160 km/h opravdu plánováno tak, aby se tam někdy v budoucnu dala VRT postavit vedle? Tím myslím bez bourání nějakých dnes plánovaných přeložek, s rozumným napojením na tunely u Ejpovic (a u Berouna ale o tom se teď těžko dá něco říct ) atd...?
11.02.2010 | HIP   E-mail
Beroun - Plzeň 160 km/h
Pro úsek z Prahy do Plzně je klíčové provést takové úpravy, aby jízdní doba byla do hodiny a železnice tak byla konkurenceschopná dálnici. K tomu je nutné vybudovat novou trať z Prahy do Beroun a z Ejpovic do Plzně, kde je přínos nové tratě nejzásadnější a tyto dva úseky potřebnou hodinovou jízdní dobu zajistí. VRT z Berouna do Ejpovic by samozřejmě přinesly další zkrácení, ale přínos by již nebyl adekvátní vynaloženým nákladům = nebylo by dosaženo potřebné efektivity. Navíc Němci s VRT na Plzeň nepočítají.
09.02.2010 | bobrik   E-mail
Transrapid (maglev) jezdí 500 km/h, v provozu každých 10 minut v Shanghaji. Když už se to jednou staví a dávají se tak velké prachy do toho tunelu, tak bych to postavil jako maglev trať!
09.02.2010 | Zapa   E-mail
bobrik: Ekonomicky a provozně je to jen malý krůček od "klasické" železnice, co?  Proboha, to jsou zase názory.
Záznamů: 61-80 z 239